Lunardia

Kipróbáltuk - felturbózott mézes-mustáros csirke és tepsis krumpli

2013. október 24. 13:56 Kvaezo komment

A minap sikerült végre eljutnom odáig, hogy a már elkészített mézes-mustáros csirkét alf javaslata alapján összerakjam újra, és mellé a már szintén csinált tepsis burgonyát választottam, szintén kicsit átdolgozva. A recept nagyon egyszerű, hamar meg is voltam vele.

Hozzávalók a húshoz...

  • fél kiló csirkecomb-filé
  • méz
  • mustár
  • fehérbor (én egy félédes tokaji furmintot választottam)
  • 2 fej vöröshagyma
  • bors

... és a körethez:

  • 5-6 nagyobb darab burgonya
  • 2 gerezd fokhagyma
  • egy nagyobb pohár tejföl
  • reszelt sajt
  • 1 fej vöröshagyma

A pác egyszerű: két kanál mustárt keverj össze 2 kanál mézzel egy nagyobb tálban (akkorát válassz, amekkorába bele fog férni az összes hús), tedd hozzá az apróra kockázott 2 fej hagymát, egy csipet borsot, 1-2 "löttyintésnyi" bort, majd a felaprózott, megtisztított combfilét. Fedd le egy fóliával (hogy ne legyen pác-szagú az egész hűtő) és tedd be a hűtőbe egy fél napra, illetve minél tovább, annál jobb. Amikor eljött az ideje, süsd ki egy serpenyőben (én egy már bevált bordázott aljút választottam), csak figyelj, hogy gyorsan pirul, hamar odaég a méz, viszont a hús nem sül olyan gyorsan, így sokat kell fordítgatni ;)

IMG_0168_2.jpg

A tepsis krumplit nem írnám le még egyszer, ha nem baj, inkább csak a változtatást: amikor elfogyott a hús a pácból, a maradék pácot megpirítottam kicsit és még a reszelt fokhagymával dúsított tejfölös szósz előtt a krumplira öntöttem, úgy sütöttem még egy negyed órát.

A végeredmény mennyei lett! Érdemes kipróbálni, a receptért köszönet alf-nak, többek között azért is, mert olyan szintre emelte az ötletelésem, amerre még nem jártam :) Ha van valami recept ötletetek, akkor szívesen várjuk akár kommentben is, akár levélben, és szívesen elkészítjük!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása