Lunardia

Rögtönzött szószos tészta - ahogy még nem próbáltad

2014. február 26. 19:41 Kvaezo komment

Tegnap este kedvem támadt kutyulni valamit vacsorára, viszont semmi ötletem nem volt, hogy mit lehetne csinálni. A munkahelyem mellett van egy étkezde, hogy lehet saját összeállítású tésztákat készíttetni, és nem fanyalog a séf, ha nagyon össze nem illő dolgokat válogatok össze - ez adta az ihletet. Gyorsan megnéztem, mi van itthon, feltártam a hűtőt és a spájzot, és elővettem minden használhatót. Amit találtam - illetve amit felhasználtam:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 fej lila hagyma
  • 2 szelet bacon
  • 10-15 dkg pulykamellsonka (amolyan Reál-os egybecsomagolt, nem csemegepultos)
  • fokhagyma granulátum
  • só, bors
  • mustár
  • fehérbor
  • 200 ml főzőtejszín
  • egy nagy adag kukoricakonzerv
  • negyed kiló orsótészta

Előre szólok, mindent csak találomra csináltam, így a sorrend nem biztos, hogy így volt, de azért igyekszem hűen visszaadni az eseményeket :)

A sonkát és a bacont felkockáztam és feltettem pirítani a serpenyőben - közben feltettem a vizet főzi a tésztának. A vöröshagymát felkockáztam apróra, viszont a lila hagymát inkább felszeleteltem, hogy azért észre lehessen venni. Amikor rendesen átforrósodott a serpenyő és már sercegett benne minden, hozzáöntöttem a hagymákat, kicsit (nagyon) megborsoztam és megsóztam, egyet kevertem rajta és hagytam sülni. Mire sikerült felbontanom a konzervet, már önthettem is hozzá a leve-vesztett kukoricát. Raktam rá 3-4 evőkanál mustárt, a fokhagyma granulátumból (illetve lehet használni rendes fokhagymát, csak az most nem volt itthon :) ) olyan két gerezdnyit rászórtam, és egy kis olajozás után megkapta a tejszínt is, ami egy ehhez hasonlóan kinéző kutyulmánnyá változtatta vacsoránkat ->

2014-02-25 18.18.25.jpg

A fenti kép persze már az után készült, hogy a tejszín hozzáadása után még hagytam rotyogni 4-5 percet, és már a tűzhelyről levéve, az asztalon, tálalás előtt vettem elő a gépet. A sztoriból viszont ne felejtsük ki a fehérbort sem - az utolsó pillanatban, mikor azt latolgattam, hogy mi hiányzik, jutott eszembe, hogy van itthon bor is, amit a húspácokhoz szoktam használni, így 1-2 kortynyit loccsantottam illatozó étkünkre, amitől helyrebillent az ízek egyensúlya. A végre valahára megfőtt (nem akart sehogy sem felforrni a víz, míg rá nem jöttünk, hogy a legkisebb főzőlapon nem is fog felmelegedni a tele-fazék víz) tésztával valahogy így festett - bár a fotó, így visszanézve, kicsit gusztustalanabbul fest, mint a valóságban ->

2014-02-25 18.37.23.jpg

A kinézete ellenére mennyeien finomra sikerült, és miután mindketten betermeltük az adagunkat, vágyakozva néztünk a másikra, hogy menjen és főzzön még egy adag tésztát, mert bár maradt szósz, nem volt mivel enni - végül viszont elcsomagoltuk mára a maradékot, mondván, hogy olyan este már nem egészséges ilyen sokat enni.

Maga az elkészítés nem tartott fél óránál tovább, és megérte a fáradozást, ezt bizton állíthatom :) Ha kedvetek van, próbáljátok ki, és írjátok meg kommentben a véleményeteket ;) Jó étvágyat hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása