Lunardia

"Mű" kaják, nem annyira mű ízekkel

2013. szeptember 25. 20:55 Kvaezo komment

A cím azért kicsit ferdít. A hús igazi, a só igazi, a tej igazi. No de a többi... Történt ugyanis, hogy kipróbáltuk a Knorr Burgonyapüréjét, és kellett hozzá valamilyen húst készíteni. Mivel már volt dolgom vele, a Lucullus Négyborsos és mustáros gyorspácára esett a választásom. Gyorsan elkészíthető, ráadásul még finom is. :) 

_MG_8144.jpg

Hozzávalónak 1 kiló sertéscombot vettem, amit kisebb-nagyobb, de kb 1 centis szeletekre felvágtam és megmostam. A pácot egy kevés olajjal kell előre összekeverni, és utána szépen beleforgatni a húsokat. Amikor kész, alufóliával lefedtem, és állni tettem a hűtőbe bő másfél órára. Bár a pác zacskóján 20-30 perc van írva, azt már megtanultam, hogy egy gyorspácnál sem gond, ha egy kicsit tovább áll benne a hús (volt már, hogy 2 napig is benne hagytam), ráadásul az idővel sokszorosan arányos a minősége, így csak ajánlani tudom. 

Ha jónak látjuk már, elkezdhetjük kisütni a húsokat. Én egy bordázott aljú teflonos serpenyőt használtam, de (lehetőségtől függően) lehet használni elektromos- vagy faszenes grillsütőt vagy vaslapot is. Amíg sülnek a húsok, neki lehet állni a köretnek. A püréporhoz tegyünk fel 400 milliliter vizet forrni (lehet vízforralóban is, az gyorsabb), majd vegyük le a tűzről (öntsük ki egy tálba), és adjunk hozzá 300 milliliter hideg tejet, valamint a tasak tartalmát. Egy alapos átkeverés után hagyjuk állni. 1-2, de inkább 3-4 perc elteltével keverjünk hozzá margarint, illetve sózzuk meg. (mindez amúgy rá van írva a zacskóra is) A húsok kb 8-10 perc alatt sülnek puhára, ez után egyből tálalhatóak. 

_MG_8156.jpg

Mind a püré, mind a pác jól vizsgázott, bár legközelebb inkább megcsinálom rendesen a köretet (a kinézete hasonlít, de az íze nem az igazi). Ha van kedvetek, csináljátok meg Ti is, és mondjátok el véleményetek! Vagy, ha van ötletetek, mit főzzünk legközelebb, osszátok meg velünk, és írunk majd arról is ;)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása