Lunardia

Mézes-mustáros csirke, "találomra" összerakva

2013. október 03. 08:04 Kvaezo komment

Tegnap este mézes-mustáros csirkét csináltam, viszont mivel sosem csináltam még eddig, improvizáltam. Alapanyagnak vettem 700 gramm csirkecombfilét, mézet, mustárt, és a Kotányi termékcsalád Mézes-mustáros csirke fűszerkeverékét, biztos ami tuti alapon. Tudom, hogy ezzel be kell dörzsölni a húst, mégsem úgy csináltam. Megmostam és megtisztítottam a maradék porctól a húst, és felvágtam kicsit nagyobb darabokra, majd egy tálba tettem mindet. Raktam rá két evőkanál mustárt és egy evőkanál mézet, összekevertem egy kanállal és hagytam kicsit állni. Pár perc múlva rászórtam a fűszerkeverék felét, azzal is átkevertem, letakartam és félre tettem.

Addig jöhet a köret - egy másik tálba előkészítettem két bögre riszt a hozzá való 4 bögre vízzel, megsóztam, és a mikróba tettem. Nemrég tanultam ezt a technikát és csak ajánlani tudom, ugyanis a rizst ugyanúgy megfő, mint a fazékban, viszont nem ragad oda, nem áll össze, nem kell kevergetni sem, csak néha-néha ránézni, hogy nem futott-e ki.

Kb fél óra állás után a húsokat egyesével egy előmelegített, bordázott aljú serpenyőben kisütöttem. Az első kör után rá kellett jönnöm, hogy nem szabad úgy állni hagyni, mintha grillhúst csinálnék, hiszen a méz szeret odakozmálni, így arra figyelni kell. A második kört már gyakrabban forgattam, jobban elosztottam és a végeredmény kárpótolt a sok fáradozásért.

IMG_0066_2.jpg

A hús nagyon finomra sikerült, a rizst viszont - mint mindig, most is - alulsóztam, így azt pótolni kellett. Amikor kész lett, egy kukoricakonzervet adtam hozzá, csak hogy kicsit tartalmasabb is legyen. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert gyorsan elkészíthető, viszonylag olcsó alapanyagokból áll, és tényleg finom lesz a végén. Még akkor is, ha kezdő szakács készíti, mint én :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása